Saturday 12 September 2015

What it should ...

ASSALAMUALAIKUM 

jemari menari di atas papan keyboard di pagi hari yang indah . jerebu ? hurm , it seems really hard to stop . dengan bencana yang berlaku di Mekah lewat malam tadi . subhanallah .. sesungguh nya perancangan Allah tiada siapa dapat menduga nya . al-Fatihah ...

alhamdulillah .. selesai sudah perjuangan di bulan yang sudah . sungguh , tidak di sangka aku mampu untuk bertahan hingga ke hari ini . dengan rintangan dan dugaan yang silih berganti, hanya Allah yang mengetahui . hari demi hari kini aku masih teguh berdiri di atas tanah pinjaman Illahi dan di payungi langit indah ciptaan Nya.


Allah .. sungguh kami lemah tanpa pegangan dan bimbingan Mu . terus pimpin kami ke jalan yang KAU redhai dan rahmati Ya Rabb . kami lemah tanpa sebarang bantuan dan bimbingan Mu . 

Ya Rabb .. terima kasih di atas segala nikmat yang dicurahkan . sungguh , aku malu untuk terus meminta nikmat demi nikmat daripada Mu sedang aku lalai dalam mengerjakan perintah Mu . Allahu .. aku rindu pada Mu Ya Rabb . rasa rindu yang tidak pernah berpenghujung .. 

Allah .. syukran di atas segala nikmat Mu . syukur , kerana Engkau tidak sesekali membiarkan aku sendiri meniti hari-hari di bumi Mu . syukur .. meski engkau telah mengambil wanita paling aku sayang , wanita yang ku anggap seperti ibu ku sendiri , wanita yang sering berpenat lelah menjaga dan merawati aku kala aku kesakitan . perit .. sungguh perit untuk aku menerima segala ketentuan Mu . namun .. aku redha dan pasrah atas segala nya . meski dia telah pergi bertemu Mu , aku tetap merindui yang saban waktu . syukran Ya Rabb kerana Engkau memberi aku ruang dan waktu untuk merasai kasih sayang tidak terhingga dari wanita itu . 

sungguh .. saat aku tahu bahawa aku akan hilang segala belaian dan kasih sayang nya aku lemah . sungguh .. aku tidak mampu menerima berita itu . sungguh .. yang aku rasakan saat itu hanya lah aku mahu bangkit dari mimpi ngeri itu . sungguh .. hingga saat ini yang aku harapkan aku sedang bermimpi Ya Rabb . dan aku mahu saat aku tersedar kelak wanita itu ada di sisiku . namun .. aku sedar Ya Rabb .. bukan semua mimpi itu indah dan bukan semua yang kita inginkan menjadi kenyataan .


al-Fatihah . Rose binti Aris [08.11.1953 - 25.07.2015] 

kini .. aku belajar untuk redha sesungguh nya dengan ketentuan Mu . kerana Engkau telah menggantikan nya dengan insan yang aku tidak pernah duga mampu untuk aku sayangi . insan yang aku harapkan akan hadir di sisi ku sedari aku kecil . insan yang kasih sayang nya tidak pernah aku kecapi . abang .. sungguh aku teringin untuk memiliki nya . sungguh .. aku mahu merasai kasih sayang seorang insan bernama abang . 

perit dan kosong kehidupanku meniti hari-hari menjadi seorang anak tunggal . dulu .. saban hari aku menangis di waktu kelam meratap hariku tanpa gurauan dan pergaduhan dengan orang yang aku gelar sebagai sibling . sungguh .. hatiku pilu saat menatap wajah ibu tika aku bertanya tentang hal itu . kerna itu , aku lebih rela untuk meratapnya sendiri . kini ..seorang abang yang aku tidak pernah sesekali menduga hadir dalam hidupku . menemani dan terus menemani ku . syukran Ya Rabb kerana Engkau menganugerahkan aku seorang abang untuk aku merasai hari-hari indah dengan kasih sayang nya . aku lemah saat mendengar betapa indah nya teman-teman bercerita tentang kehidupannya bersama insan-insan bergelar abang , kakak mahupun adik .sungguh .. hatiku tercalar Ya Rabb . 

sungguh .. aku harapkan kebahagiaan ini tidak sesekali meninggalkan ku . kau bawa pergi insan yang ku sayangi selama 18 tahun kehidupanku dan menggantikan nya dengan seorang insan bergelar abang . sungguh .. wajah ibu ku amati saat aku berbicara tentang abang . 

cinta .. hingga saat dan tika ini sungguh aku tidak mengerti apa itu cinta . kerna cinta yang diberi penuh dusta . sungguh .. aku tidak mahu lagi terus sakit . jangan biarkan aku sakit untuk yang ke sekian kali nya Ya Rabb . lindungilah hatiku . aku redha dan pasrah atas ketentuan Mu . saat ini .. aku mohon pada Mu Ya Rabb . pimpin lah aku yang buta ini . kerna aku tidak mahu sakit lagi Ya Rabb . izin kan aku meniti hari-hari mendatang hanya dengan Mu . meski aku keseorangan , aku tahu suatu hari nanti akan ada insan yang datang untuk memimpin ku ke jalan Mu . Allahu .. sesungguhnya hati ini tetap untuknya , bakal zauj . 

love ,
miss mustache :*

No comments:

Post a Comment