Monday 7 July 2014

aku tewas ya ALLAH !

Assalamualaikum 


kenapa aku mesti menangisi kebahagiaan dia sedangkan aku telah melukakan hati nya suatu masa dulu ? ALLAH ! apa kah ini balasan Mu kepada ku di atas dosa yang telah aku lakukan ? aku tak kuat ya Allah ! aku tak kuat ! aku tak kuat menghadapi setiap dugaan yang kau berikan pada ku tanpa bantuan dan sokongan Mu Allah ! 

walaupon hati aku terisi dengan ada nya insan lain yang menyayangi aku , namun jauh di sudut hati ini aku masih berharap pada nya . berharap yang dia akan kembali untuk menghadiah kan kembali kasih sayang yang pernah diberikan suatu ketika dahulu . tapi mungkin kah dia kan kembali ?? berbulan aku menanti dan mencari jawapannya dan pada hari ini [7 Julai 2014] aku berjaya menemui jawapan yang sekian lama aku cari . TIDAK ! dia tak mungkin akan berada di sisi ku . tak mungkin dia akan memilih aku sebagai makmum nya sedangkan dia telah menemui seorang makmum yang sempurna . yang mampu berada di sisi nya , menemani nya menyusuri jalan berduri dan berliku . 

bodoh kah aku kerana melepas kan orang yang begitu setia dan tulus menyayangi aku sepenuh hati nya Allah ? bodoh kah aku kerana membuat keputusan membuta tuli suatu ketika dulu ? aku berusaha untuk terus menanti dan menanti . namun aku hanya insan biasa yang acapkali tersungkur di jalan yang ku pilih sendiri  ! ALLAH ! sungguh besar sekali dugaan Mu pada ku ya Alah ! 

aku tak pernah menyayangi dan cuba untuk menyayangi insan lain yang bukan keluarga ku selain diri nya . aku tidak pernah menyayangi dia sekuat itu ya Allah ! 

adakah ini jawapan mengapa aku acapkali memikirkan nya tanpa ku sedari biar pon bukan dia yang berada di sisi ku kini ? Allah ! aku gembira kerana Kau berjaya membuka pintu hati nya untuk wanita lain . wanita yang boleh membahagia kan nya tanpa mensia-ii setiap air mata yang mengalir dari mata nya . lindungi lah mereka ya Allah . sesungguh nya aku berharap agar Kau menganugerah kan nya wanita terbaik kerana dia adalah lelaki terbaik yang pernah aku kenali ya Allah . 

syukran Alllah ! kerana kau pernah mengizin kan aku untuk berada di hati nya , berada di sisi nya walaupon bukan untuk tempoh yang lama . namun aku tetap bersyukur dengan setiap nikmat Mu ya Allah ! 

lindungi lah mereka dengan payung kebahagiaan Mu ya Allah ! sesungguh nya aku akan lebih berbahagia andai dia sempurna di bawah lindungan mu Allah ! 

aku lemah kerana menangisi dugaan mu Allah ! namun aku tetap berharap Kau akan melindungi nya sepertimana Kau melindungi diri ku . maaf kan aku Allah . aku tewas dalam perjalanan mencari redha Mu kerana aku longlai pada dugaan kecil Mu . 



love , 
miss mustache :* 


8 comments:

  1. Yakinlah percatursn Allah itu indah.. mungkin bg ayie as a abg kot, skrng mase untuk dtudy dan tumpukn pd exam... nak spm, kejar cita2 dahulu jgn tersungkur disebbkn sebuah cinta yg xpasti..

    Maaflh kalo terkasar bhasa...

    Chill my little sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz bro :) nothing to be sorry . i love to accept advice or so on . thankz utk nasihat nie . in shaa allah pelajaran akan lebih diutama kn :)

      Delete
  2. hishh. agak terasa ni entry. pena terjadi kat akak. kite berharap dan berharap dan akhirnya siasia.

    jika betol sayang die, doa banyakbanyak. awak muda lagi. tengok2 mungkin 5taun kmudian. dia la sebenarnya jodoh awak. smile :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa allah kaq :) hoping the same :) kalau memang dia jodoh terbaik yg allah takdir kn utk mira , mira terima dgn hati terbuka . thnkz kaq :)

      Delete
  3. everything happen for a reason. ALLAH wanted you to love HIM more than anything. i'll always support and pray the best for you dear :) jangan cakap kau dah tewas, it's just a small little thing, so how about the next test from ALLAH? it will become more challenging yknoww.. if you ady give up for a small test, how about the big one? i know you are strong enough to face all of this thing. trust yourself and think positive, insyaALLAH you can go through with the every test that given by HIM. Fighting!! Saranghae <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz dear :) i'll keep ur advice in my mine . thanks for being a good listener today :)

      Delete
  4. situasi yang pernah jugak hadapi,, memang wujud kekesalan. Tapi hidup mesti diteruskan. Study yang penting ! Okay dear :')

    ReplyDelete